Izdelava spletnih trgovin skozi čas

Spletne ˝online˝ trgovine se izdelujejo z namenom ponuditi dotičen izdelek širom po svetu. Večji pretok informacij za samega potrošnika in skoraj neomejena izbira.trgovina-internet

 

Spletno nakupovanje (e-nakupovanje) je oblika elektronskega poslovanja, ki potrošnikom omogoča, da neposredno kupujejo blago ali storitve od različnih prodajalcev preko interneta z uporabo spletnega brskalnika. Pojavljajo se različna imena ko so:, e-trgovina, internetna trgovina, spletne prodajalne, e-web-trgovina, spletna trgovina, ter virtualna trgovina. Mobilno poslovanje (ali m-commerce) opisuje nakup od spletni trgovca preko mobilnega telefona in optimizirane spletne strani ali aplikacije.
Izdelava vseh spletnih internetnih trgovin  odvzame fizični analogni nakup izdelkov ali storitev. Proces se imenuje business-to-custormer˝ (B2C) spletno nakupovanje. V primeru, ko se posluje, kupuje, podjetja od podjetja, se proces imenuje business-to-business (B2B) spletno nakupovanje. Največje od teh spletnih maloprodajnih korporacij so eBay, Alibaba in Amazon.com.

Zgodovina spletnih trgovin
Angleški podjetnik Michael Aldrich je izumil spletno nakupovanje leta 1979. Njegov sistem je bil povezan preko spremenjeni domači televizorja, realnočasovno obdelovnim transakcijskim računalnikom in preko domače telefonske linije. Po izumu telefona, ki je mogočil”zaprt” informacijski poslovni sistem, se sistem odpre, in ne samo z načini obdelave transakcij, ampak tudi za e-sporočanje in obveščanje, iskanje in razširjanje, pozneje znano kot e-poslovanje. Njegova opredelitev novih množičnih komunikacijskih medijev kot “participativne” [interaktivne] je bilo bistveno drugačno od tradicionalnih definicij množičnega komuniciranja in množičnih medijev in predhodnika socialnih mrež na internetu 25 let pozneje.

V marcu 1980 je odšel na začetek Redifon s pisarniško revolucijo, ki je omogočila potrošnikom, kupcem, agentom, distributerjem, dobaviteljem in storitvenim podjetjom, ki se priključila na spletu s pravnimi sistemi in omogočili poslovne transakcije, ki se izpolnijo elektronsko v realnem času.
Prvi World Wide Web strežniku in brskalniku, ki ga Tim Berners-Lee ustanovil leta 1990, na voljo za komercialno uporabo v letu. Potem, poznejše tehnološke inovacije so izšle v letu 1994: spletno bančništvo, odprtje spletne picerije  Pizza Hut, SSL v2 Encryption Standard Netscape za varen prenos podatkov, in Intershop prvi spletno nakupovalni sistem. Prva varna drobna transakcija prek spleta je bodisi NetMarket ali Internet Shopping mreža v 1994. Pričele so se izdelave samih spletnih podjetniških trgovin. Med 1980 se je spletna trgovina pričela oblikovati, izdelovati, nameščati, vzdrževati in podpirati saj je internetna tehnologoija omogočala številne spletne sisteme za nakupovanje in uporabo videotekstov. Prvi so jih pričeli uporabljati predvsem v Veliki Britaniji, s strani velikih korporacij. Takoj zatem je Amazon.com začel s svojim spletnim nakupovamjem preko spletnih strani v letu 1995 in eBay je bil uveden tudi v letu 1995. Alibaba, Taobao in Tmall spletišča so se začela v letih 2003 in 2008, v tem zaporedju.

Mednarodno e-poslovanje in statistika
Statistike kažejo, da so v letu 2012, Azija-Pacifik povečali mednarodno prodajo za več kot 30%, kar  jih  daje več kot 433.000.000.000 $ v prihodkih. To je 69000000000 $ razlike med prihodki ZDA 364.660.000.000 $. Ocenjuje se, da se bo azijsko-pacifiška regija je v letu 2013 še povečala za 30%, kar jih postavi pred več kot ena tretjino vseh svetovnih prodaj preko e-trgovanja.
Največji spletni nakupovalni dan v svetu, je Singles Day, s prodajo 9300000000$ v letu 2014.
Online kupci morajo imeti dostop do interneta in veljavno plačilno sredstvo, da bi za dokončanje transakcijo v različnih izdelanih malih in velikih spletnih komercijalnih trgovinah.
Na splošno višje stopnje izobrazbe in osebnih dohodkov ustrezajo ugodnejšim dojemanjem spletnega nakupovanja. Povečana izpostavljenost tehnologije povečuje tudi verjetnost za nastanek ugodnih odnosov do novih trgovskih poti.